Nasz pomysł na Kulturę


Zacznę poetycko. Kultura to dumnie brzmi, ale gdyby należało wyjaśnić, co się na tę kulturę składa, to chyba byłby problem. Spróbuj sobie wyobrazić Drogę Mleczną - Galaktykę, składającą się z miliona drobnych elementów (gwiazd, planet i innych tworów). Ta Droga Mleczna jest właśnie kulturą.

Mój debiut przy mikrofonie (fot. własne)

A my, dokładniej - nasze działania, jesteśmy jej częścią składową. Bowiem każdy z nas, w mniejszym lub większym stopniu, jest twórcą. Lubię inicjatywy, które doceniają nowe pomysły działań. Jedną z nich jest KaWa (Kulturalna Wymiana), cykliczne spotkania w Instytucie Kultury Miejskiej w Gdańsku.



Wczoraj Misja miała przyjemność zaprezentować siebie na piątej edycji KaWy. W imieniu swoim i Kasi, opowiedziałam o tym, jak nieprzewidywalne może być blogowanie. Na naszym przykładzie chciałam pokazać, jak łatwo można wyjść poza ramy zwykłego bloga o książkach, zaangażować innych i stworzyć coś niewirtualnego.

Prezentuję Misję ;-)
Fot. Bartek Więcławski, materiały prasowe Instytutu Kultury Miejskiej

Opowiedziałam więc o idei bookcrossingu, o naszej rekordowej wymianie książkowej, zorganizowanej wspólnie z Book-Change.pl, o misyjnych odznakach "bookfriendly", którymi nagradzamy miejsca przyjazne książkom, o "Opowieściach gdańskich" - naszym nowym cyklu (jutro start!), realizowanym przy wsparciu Filii Gdańskiej WiMBP. I pewnie jeszcze coś mówiłam, choć już nie pamiętam, bo trema zrobiła swoje ;-)

Amatorzy.TV w pełnym składzie
Fot. Bartek Więcławski, materiały prasowe Instytutu Kultury Miejskiej

Swoje pomysły na kulturę zaprezentowało też kilka innych osób. Na przykład, Amatorzy.TV, którzy tworzą zupełnie nieamatorski program o kinie. Zespół drewnofromlas opowiedział o crowdfundingu - w ten sposób udało im się zebrać pieniądze na nagranie teledysku i wydanie płyty. Dziewczyny z projektu Metropolitanka wyjaśniły, co to jest herstoria i zaprezentowały nowe działania. Pojawiły się też Nowe idzie od morza - blog poświęcony wyłącznie trójmiejskiej scenie muzycznej oraz GaleriawDomu.pl - wirtualna galeria sztuki.

IKM jest pug friendly!
Fot. Bartek Więcławski, materiały prasowe Instytutu Kultury Miejskiej

Muszę przyznać, że bardzo pozytywnie zaskoczyła mnie różnorodność prezentowanych pomysłów i działań. Dla mnie osobiście jest to niezwykle inspirujące - tak często narzekamy na "niechciejstwo" naszego społeczeństwa, że rzeczywiście zaczynamy w to wierzyć. A przecież dzieje się. Dużo.

Wszyscy prelegenci razem na scenie
Fot. Bartek Więcławski, materiały prasowe Instytutu Kultury Miejskiej

Jak wyjaśniła nam Natalia, koordynatorka Kulturalnej Wymiany (KaWy), takie spotkania są po to, żeby ludzie, którzy działają w kulturze w różnych zakresach i formach mieli swój czas i miejsce na spotkanie, wymianę doświadczeń, uczenie się wzajemnie od siebie: - "Mamy już grupę stałych bywalców KaWy, ale cały czas jesteśmy otwarci na nowe osoby - także studentów, którzy dopiero zaczynają działać w kulturze." 

Organizatorzy KaWy zachęcają do zgłaszania się ze swoimi pomysłami, ponieważ spotkania mają odpowiadać na potrzeby uczestników. Kontaktować się można via Instytu Kultury MiejskiejNo więc, tak było. I ja też byłam, kawę piłam, do mikrofonu mówiłam :-)

Brak komentarzy:

Podziel się swoją opinią

Misja: K.S.I.A.Ż.K.A. Wszelkie prawa zastrzeżone. Obsługiwane przez usługę Blogger.