LUBIĘ TO! (2011) - DAVE KERPEN


Wyd. One Press, 2013
Czasami mi się wydaje, że o facebooku i serwisach społecznościowych zostało już wszystko napisane i powiedziane. Lecz oto w moje ręce trafił Dave Kerpen i musiałam zrobić szybki rachunek sumienia. Wcale nie będę przesadzać, jeżeli napiszę, że Lubię to! powinno stanowić podstawową lekturę każdego marketingowca. 

Zasadą jest, że książki o serwisach społecznościowych bardzo szybko stają się przeterminowane. Dynamika zmian jest tak duża, że zanim jeszcze korekta skończy swoją pracę, zanim gotowa książka trafi do druku, opisywane funkcje zdążą zniknąć, a w ich miejsce pojawić nowe. Jednak praca Dave'a Kerpena ma charakter bardziej uniwersalny. Podobnie jak zachwalany przeze mnie  Bezmarketing, skupia się na nowym (dla niektórych wręcz nowatorskim) podejściu do klienta.

Polski tytuł jest nieco mylący, ponieważ w oryginale brzmi Likeable Social Media: How to Delight Your Costumers, Create an Irresistible Brand and be Generally Amazing in Facebook i zdradza znacznie więcej. "Be likeable" - mówi Kerpen i tłumaczy, co należy zrobić, żeby być lubianym (nie tylko na fejsie - ogólnie w social media).

Kiedyś ludzie tłumnie się zbierali przed telewizorami, więc reklama trafiała pod strzechy poprzez telewizję. Dzisiaj przesiadujemy godzinami na fejsie, twitterze i innych serwisach społecznościowych, więc, naturalnie, odbiorcę najłatwiej jest znaleźć własnie tutaj. Ale dzisiaj ludzie nie słuchają i nie oglądają reklam tak jak kiedyś, a nasz wybór coraz częściej determinuje opinia innych oraz sympatia do określonej marki. Dlatego zamiast jednostronnego nadawania marketingowcy muszą nawiązać kontakt z odbiorcą. I właśnie tej sztuki uczy Dave Kerpen

Jeżeli nie wiesz, po co miałbyś rozmawiać ze swoim klientem w internecie, Lubię to! jest dla ciebie. Jeżeli nie wiesz, jak reagować na krytykę w internecie - Dave Kerpen ci doradzi. Jeżeli marketingowo wciąż tkwisz w poprzednim wieku - tak, już wiesz, co należy zrobić. Poza tym, autor porusza takie tematy jak targetowanie reklam, planowanie strategii, storytelling, tworzenie dobrej treści. A wszystko podane w przystępny i zrozumiały sposób. Jednym zdaniem - must read dla każdego zainteresowanego tematem.


Podsumowanie: GENERAŁ******
Oprawa graficzna: 5/6

Inne, polecane przeze mnie książki na temat social media:




Egzemplarz recenzencki:


2 komentarze:

Podziel się swoją opinią

Misja: K.S.I.A.Ż.K.A. Wszelkie prawa zastrzeżone. Obsługiwane przez usługę Blogger.